Новини ЦБС Централізована бібліотечна система Хмельницької міської територіальної громади Новини ЦБС Централізована бібліотечна система Хмельницької міської територіальної громади
    Про ЦБС
    Бібліотеки
    Читачам
    Ресурси бібліотек
    Віртуальні виставки
    Наша Україна
    Наше місто
    Літературна світлиця
    БібліоЖиття
    Фотогалерея
    Відеогалерея
    Проєкти та програми
    Контакти
    Карта сайту




    Пошук по сайту

     

    Хмельницька міська рада

     

      Головна » Про ЦБС » Новини ЦБС
    Міжнародний день блогера
    Ольга Войтюк, бібліотекар ЦПБ
    14 Червня 2022 р.

    Міжнародний день блогера (International Weblogger's Day, InWeDay) відзначають 14 червня. Це неофіційне свято було створене для того, щоб об’єднати блогерів з усього світу та пропагувати ведення блогу як способу самовираження та діалогу з людьми різних країн та континентів.

    Саму ідею впровадження цього свята як символу дружніх відносин між блогерами усього світу у 2004 році запропонував американський студент зі Стенфорда, його підтримали 500 людей із 40 країн.

    Першим блогером вважають американця Тіма Бернеса-Лі. У 1992 році він створив просту веб-сторінку для розміщення новин. А в 1999 році з’явилася перша інтернет-платформа для ведення блогу – Blogger, на якій можна було вести свій інтернет-щоденник без знань із програмування. Цього ж року заснували ще один сервіс – LiveJournal («Живий журнал»). Через 4 роки виник термін – «влог», що означає «відеоблог», який є найбільш популярним сьогодні.

    У  серпні 2002 року з’явився Google AdSense – сервіс, через який відомі компанії почали рекламувати у блогах свої продукти, дуже часто проводили текстові та відеоогляди товарів.

    У 2003 році почали працювати нові сервіси для ведення блогів, найпопулярнішим з яких вважається WordPress, на якому неабияку популярність здобули політичні огляди. 

    Для донесення своєї думки блогери використовують соцмережі, адже сьогодні мало хто зареєстрований тільки в одній соцмережі. Instagram, Facebook, YouTube – план-мінімум. Для більш досвідчених – TikTok, LinkedIn і Pinterest.

    Із 2003 до 2008 року високою активністю відзначалася соціальна мережа Myspace, на сайті якої можна було слухати відомі аудіозаписи. На зміну їй прийшов Facebook. Згідно з даними аналітичної компанії Insider Intelligence, у 2022 році перше місце за популярністю посідає саме Facebook із 2,098 мільярда користувачів по всьому світу, на другому місці Instagram – 1,282 мільярда людей щомісяця. Трійку лідерів замкнув TikTok (755 мільйонів), він цьогоріч випередив Snapchat (464,9 мільйона) і Twitter (345,3 мільйона).

    Блог – це онлайн-щоденник, який регулярно ведуть політики, журналісти, письменники, лікарі, бізнесмени, фітнес-тренери та звичайні домогосподарки.

    Згідно із статистичними даними, у світі пишуть пости і створюють відеоролики про себе, про свій стиль життя, про тварин, про подорожі, про красу, про автомобілі, про бізнес, про політику понад два мільярди блогерів. Будь-який онлайн-щоденник має бути не тільки цікавий людям, а й стати засобом для просування імені, бренду, товару чи послуг. Блогінг поєднує творчість і підприємництво. Він розвиває в людині організованість, відповідальність перед аудиторією, гнучкість і аналітичний розум.

    Немало заробляють відеоблогери, що ведуть свої щоденники на відеохостингу YouTube. У 2021 році найвисокооплачуванішим YouTube-блогером став MrBeast (справжнє ім'я Джиммі Дональдсон), який має 88,1 мільйона підписників та 14,3 мільярда переглядів. На каналі він роздає великі суми грошей друзям і підписникам за виконання різноманітних завдань або просто так. Заробляв блогер не лише на монетизації відео та рекламі, а й на бренді, адже MrBeast Burger — це мережа ресторанів швидкого харчування.

    За визначенням Forbes, попередні три роки ютубером із найбільшим річним доходом був 10-річний Раян Каджі зі штату Техас. На YouTube почали з'являтися відео з хлопчиком, коли йому було 4 роки. У 2021 році Раян заробив 27 мільйонів доларів та посів 7 місце в рейтингу. Наразі основний канал Ryan's World має 31 мільйон підписників, а під іменем Раяна продають фірмові іграшки. Загалом десятка ютуберів заробила у 2021 році 300 мільйонів доларів – на 40% більше, ніж у 2020-му. Їхній заробіток збільшився завдяки зростанню кількості переглядів та вартості реклами, яка становить приблизно половину заробітків блогерів.

    До найвпливовіших блогерів світу належать Сет Годінякий веде бізнес-щоденник, присвячений маркетингу та сучасним технологіям; Пол Стейнс (Гвідо Фокс) – автор блогу на політичні теми; американець Брайан Лобігякий публікує актуальні поради щодо успішного ведення онлайн-бізнесу; Едісон Тен, який опису нові моделі гаджетів; Джина Трапані – авторка лайфхаків.

    Блогерство – не професія, а покликання. Саме так стверджують ті, хто займається ним як основним видом діяльності, а успіх приходить тих, хто знаходять свою нішу та тему. За останні роки українські блогери довели, що можуть створювати контент та працювати з не гірше за своїх іноземних коллег.

    Як свідчить Інститут масової інформації, на жаль, лише двоє з десяти топових інстаграмерів ведуть свій блог українською мовою. До першої десятки акаунтів-мільйонників входять блоги педіатра, Президента, інстаграмерки з досить токсичним контентом, селебріті з шоу-бізу. 

    Лікар Комаровський лише на ютубі має 3 млн підписників. Щодо інстаграму, то його акаунт в українському сегменті посідає перше місце за кількістю аудиторії та налічує 9,3 млн підписників. Що стосується залученості аудиторії, то в Комаровського є чіткий контент-план, оскільки на тиждень він публікує в середньому 11 постів. У середньому один пост отримує 72.4К лайків та 1 млн переглядів, якщо це відеоконтент.

    Олександра Пустовіт – перший україномовний блогер-мільйонник, яка на сьогодні має 1,9 мільйона підписників в Instagram. Тематика її – материнство, здоров’я, краса і лайфстайл. Олександра пропагує адекватне і розумне материнство, подорожі, догляд за собою і ділиться просто корисними лайфхаками. Вона детально розповідає про кожну країну, в якій побувала. Також співпрацює зі світовими брендами, серед яких Apple, Porsche, Guerlain, Samsung, Loreal, Zara, Rixosта іншими.

    Хмельничанка Олена Мандзюк входить в топ українських фешн-блогерів. Вона демонструє світ модита ведення свого бізнесу, проводить домашні тренування, показує свою любов до себе і світу довкола, ділиться враженнями від подорожей, дбає про захист тварин.

    Маркетологи знають, що блогери створюють нові можливості для реклами і дозволяють нестандартно просуватися, адже їм не обов’язково бути настільки об’єктивними, як журналістам. Саме тому підписники із задоволенням знайомляться з брендами, представленими у блогах, а самі відеоблогери отримують гроші за показ реклами. Багато хто із блогерів заради заробітку готовий на все. Інші ж дотримуються морально-етичних принципів. Фітнес-коуч Анна Цукур не отримує великої винагороди за рекламні блоки, тому що надає перевагу живому спілкуванню з аудиторією, тренуванням під час зйомки, а не змонтованим відео, співпрацює лише з тими брендами, які відповідають її цінностям та принципам життя.

    Не обов’язково мати мільйони підписників, щоб стати інфлюенсером. Головне – бути щирим, цінувати свою аудиторію й розміщувати якісну інформацію.


    Філія №15
    Філія №15
    • Електронний каталог
    • Електронний каталог
    • Електронний каталог
    • Електронний каталог
    • Електронний каталог
    • Меню для книгоманів
    • Зростаємо професійно
    • Мистецька вітальня
    • Наші видання
    • Послуги ЦБС
    Читайте разом з нами!

    За три місяці поточного року до бібліотек Хмельницької міської ЦБС надійшло 1207 примірників нових книг. 

    Якому жанру літератури Ви надаєте перевагу?
    детективи
    драми
    казки
    комедії
    легенди
    ліричні вірші
    пригоди
    трилери
    фентезі
    інше

    Слідкуйте за нами у
    соціальних мережах






    © ХМ ЦБС, 2010-2024 г.
       Офіційний сайт
    Україна, м. Хмельницький, вул. Подільська, 78
    www.cbs.km.ua            kmcbs.c@gmail.com
    Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
    адміністратора, а також активного посилання на сайт.
    створення
    сайту
    Студія Спектр