Міжнародний день блогера (International Weblogger's Day, InWeDay) відзначають 14 червня. Це неофіційне свято було створене для того, щоб об’єднати блогерів з усього світу та пропагувати ведення блогу як способу самовираження та діалогу з людьми різних країн та континентів.
Саму ідею впровадження цього свята як символу дружніх відносин між блогерами усього світу у 2004 році запропонував американський студент зі Стенфорда, його підтримали 500 людей із 40 країн.

Першим блогером вважають американця Тіма Бернеса-Лі. У 1992 році він створив просту веб-сторінку для розміщення новин. А в 1999 році з’явилася перша інтернет-платформа для ведення блогу – Blogger, на якій можна було вести свій інтернет-щоденник без знань із програмування. Цього ж року заснували ще один сервіс – LiveJournal («Живий журнал»). Через 4 роки виник термін – «влог», що означає «відеоблог», який є найбільш популярним сьогодні.
У серпні 2002 року з’явився Google AdSense – сервіс, через який відомі компанії почали рекламувати у блогах свої продукти, дуже часто проводили текстові та відеоогляди товарів.
У 2003 році почали працювати нові сервіси для ведення блогів, найпопулярнішим з яких вважається WordPress, на якому неабияку популярність здобули політичні огляди.
Для донесення своєї думки блогери використовують соцмережі, адже сьогодні мало хто зареєстрований тільки в одній соцмережі. Instagram, Facebook, YouTube – план-мінімум. Для більш досвідчених – TikTok, LinkedIn і Pinterest.
Із 2003 до 2008 року високою активністю відзначалася соціальна мережа Myspace, на сайті якої можна було слухати відомі аудіозаписи. На зміну їй прийшов Facebook. Згідно з даними аналітичної компанії Insider Intelligence, у 2022 році перше місце за популярністю посідає саме Facebook із 2,098 мільярда користувачів по всьому світу, на другому місці Instagram – 1,282 мільярда людей щомісяця. Трійку лідерів замкнув TikTok (755 мільйонів), він цьогоріч випередив Snapchat (464,9 мільйона) і Twitter (345,3 мільйона).

Блог – це онлайн-щоденник, який регулярно ведуть політики, журналісти, письменники, лікарі, бізнесмени, фітнес-тренери та звичайні домогосподарки.
Згідно із статистичними даними, у світі пишуть пости і створюють відеоролики про себе, про свій стиль життя, про тварин, про подорожі, про красу, про автомобілі, про бізнес, про політику понад два мільярди блогерів. Будь-який онлайн-щоденник має бути не тільки цікавий людям, а й стати засобом для просування імені, бренду, товару чи послуг. Блогінг поєднує творчість і підприємництво. Він розвиває в людині організованість, відповідальність перед аудиторією, гнучкість і аналітичний розум.
Немало заробляють відеоблогери, що ведуть свої щоденники на відеохостингу YouTube. У 2021 році найвисокооплачуванішим YouTube-блогером став MrBeast (справжнє ім'я Джиммі Дональдсон), який має 88,1 мільйона підписників та 14,3 мільярда переглядів. На каналі він роздає великі суми грошей друзям і підписникам за виконання різноманітних завдань або просто так. Заробляв блогер не лише на монетизації відео та рекламі, а й на бренді, адже MrBeast Burger — це мережа ресторанів швидкого харчування.
За визначенням Forbes, попередні три роки ютубером із найбільшим річним доходом був 10-річний Раян Каджі зі штату Техас. На YouTube почали з'являтися відео з хлопчиком, коли йому було 4 роки. У 2021 році Раян заробив 27 мільйонів доларів та посів 7 місце в рейтингу. Наразі основний канал Ryan's World має 31 мільйон підписників, а під іменем Раяна продають фірмові іграшки. Загалом десятка ютуберів заробила у 2021 році 300 мільйонів доларів – на 40% більше, ніж у 2020-му. Їхній заробіток збільшився завдяки зростанню кількості переглядів та вартості реклами, яка становить приблизно половину заробітків блогерів.
До найвпливовіших блогерів світу належать Сет Годін, який веде бізнес-щоденник, присвячений маркетингу та сучасним технологіям; Пол Стейнс (Гвідо Фокс) – автор блогу на політичні теми; американець Брайан Лобіг, який публікує актуальні поради щодо успішного ведення онлайн-бізнесу; Едісон Тен, який опису нові моделі гаджетів; Джина Трапані – авторка лайфхаків.

Блогерство – не професія, а покликання. Саме так стверджують ті, хто займається ним як основним видом діяльності, а успіх приходить тих, хто знаходять свою нішу та тему. За останні роки українські блогери довели, що можуть створювати контент та працювати з не гірше за своїх іноземних коллег.
Як свідчить Інститут масової інформації, на жаль, лише двоє з десяти топових інстаграмерів ведуть свій блог українською мовою. До першої десятки акаунтів-мільйонників входять блоги педіатра, Президента, інстаграмерки з досить токсичним контентом, селебріті з шоу-бізу.
Лікар Комаровський лише на ютубі має 3 млн підписників. Щодо інстаграму, то його акаунт в українському сегменті посідає перше місце за кількістю аудиторії та налічує 9,3 млн підписників. Що стосується залученості аудиторії, то в Комаровського є чіткий контент-план, оскільки на тиждень він публікує в середньому 11 постів. У середньому один пост отримує 72.4К лайків та 1 млн переглядів, якщо це відеоконтент.
Олександра Пустовіт – перший україномовний блогер-мільйонник, яка на сьогодні має 1,9 мільйона підписників в Instagram. Тематика її – материнство, здоров’я, краса і лайфстайл. Олександра пропагує адекватне і розумне материнство, подорожі, догляд за собою і ділиться просто корисними лайфхаками. Вона детально розповідає про кожну країну, в якій побувала. Також співпрацює зі світовими брендами, серед яких Apple, Porsche, Guerlain, Samsung, Loreal, Zara, Rixosта іншими.
Хмельничанка Олена Мандзюк входить в топ українських фешн-блогерів. Вона демонструє світ модита ведення свого бізнесу, проводить домашні тренування, показує свою любов до себе і світу довкола, ділиться враженнями від подорожей, дбає про захист тварин.
Маркетологи знають, що блогери створюють нові можливості для реклами і дозволяють нестандартно просуватися, адже їм не обов’язково бути настільки об’єктивними, як журналістам. Саме тому підписники із задоволенням знайомляться з брендами, представленими у блогах, а самі відеоблогери отримують гроші за показ реклами. Багато хто із блогерів заради заробітку готовий на все. Інші ж дотримуються морально-етичних принципів. Фітнес-коуч Анна Цукур не отримує великої винагороди за рекламні блоки, тому що надає перевагу живому спілкуванню з аудиторією, тренуванням під час зйомки, а не змонтованим відео, співпрацює лише з тими брендами, які відповідають її цінностям та принципам життя.
Не обов’язково мати мільйони підписників, щоб стати інфлюенсером. Головне – бути щирим, цінувати свою аудиторію й розміщувати якісну інформацію.
|