Потрібно знати свої права та дотримуватися їх, але й не порушувати права інших людей — маємо бути відповідальними. Щоб таку ідею закріпити серед молодих людей, 4 грудня працівниці бібліотеки-філії №11 провели для студентів Хмельницького професійного ліцею електроніки правову годину «Права, правопорушення та їх наслідки». На захід було запрошено: Світлану Баранову — голову Хмельницького обласного благодійного фонду «Паритет», Олександра Ковтуна — представника «Мобільної бригади соціально-психологічної допомоги» UNFPA (Україна).
Діалог, який розгорнули під час зустрічі, перейшов у захопливе обговорення прав та обов’язків молоді. Учасники визначили ключові аспекти реалізації прав студентів та обговорили, наскільки ефективно вони дотримуються цих норм у повсякденному житті.
Серед обговорених тем виокремили права на освіту, на свободу вираження та участь у громадському житті. Також визначили, куди і як молодь може звертатися у випадку порушення їхніх прав.
Наприкінці заходу відбулася групова робота, яка допомогла закріпити отримані знання. Студенти обговорили, де їх права дотримуються, а де порушуються, які є можливі засоби унормування таких ситуацій. Усі разом створили список конкретних кроків, що можуть сприяти активнішому дотриманню прав молоді.
Представниця ліцею Світлана Багрій підкреслила: «Ця правова година стала не лише часом для отримання інформації, а й можливістю для студентів проявити ініціативу у покращенні свого правового статусу. Такі ініціативи сприяють формуванню свідомих громадян, готових взяти відповідальність за свої дії та сприяти розвитку суспільства».
Наступного дня, 5 грудня, восьмикласники СЗОШ №27 ім. Дмитра Іваха взяли участь у правовій годині під девізом «Світ моїх прав». Гостею зустрічі була Надія Крещук — провідна спеціалістка Хмельницького місцевого центру соціальних служб. Організувала захід бібліотека-філія №11. Книгозбірня до Міжнародного дня прав людини, який відзначають 10 грудня, проводить цикл правових заходів для різних вікових категорій.
Сьогоднішня подія пройшла у формі брейн-рингу. Тож учні розділилися на групи та по черзі відповідали на запитання правової тематики.
Михайло, учасник заходу: «У нас, у 8 класі, ще немає правознавства як уроку, але нам було дуже цікаво дізнатися про права та свободи. Деякі запитання трохи були складними, але на більшість ми знали відповіді, оскільки вони пов’язані з історією нашої держави та всесвітньою історією. Також нам було цікаво послухати коментарі юристки, яка доповнювала та роз’яснювала усі відповіді».
|