Дуже часто молодь, завершивши навчання у вишах, не працює за спеціальністю. Виходить, що роки, які пішли на здобуття вищої освіти, були використані малоефективно та недоцільно. Як цього уникнути? Вихід – завчасно усвідомлено та відповідально зробити свій вибір професії.
25 січня у бібліотеці-філії №11 відбулося тестування «Професійний орієнтир», у якому взяли участь учні 8-В класу СЗОШ №27. Вони виконали три індивідуальні тестові завдання.
Перший тест допоміг дітям визначити, які критерії впливають на їхній вибір професії. У переліку проставляли ступінь важливості для них тих чи інших факторів.
У наступному тесті учні аналізували, що впливає на їхнє професійне самовизначення. Знаком «мінус» позначалися фактори, які, на думку дитини, заважають у просуванні до самостійного вибору професії. А знаком «плюс» – ті фактори, які виконують позитивну роль і сприяють отриманню повної та мотивуючої інформації про професію.
Останній тест – графічний, для визначення особистісних характеристик. Дітям пропонувалися 5 фігур, з яких вони могли обрати дві, котрі найбільше їм імпонують за типом темпераменту. Кожна з фігур означала певні характеристики, особистісні якості, підхід до навчання та роботи, що притаманні людині у даний момент життя. Після того, як діти обрали фігури, бібліотекар зачитала їм ключ до даного міні-тесту.
«Матеріали до тесту використовувалися з посібника з профорієнтації для молоді віком від 13 років «Як обрати професію майбутнього» Тамари Сухенко, – розповідає завідуюча філії Венгрова Тетяна. – Наша бібліотека пропонує цілу низку профорієнтаційних видань та розвиваючої, мотиваційної літератури. Ми допомагаємо молоді отримати максимум інформації про різні професії».
|